11 Eylül 2013 Çarşamba

Balkon Bahçeciliği

Balkon bahçeciliği, balkonda sebze, balkonda meyve, balkon sebze bahçesi

3 yıl öncesine kadar bana tamamen uzak olan bu kelimeler, evde sıkıntıdan aradığım uğraşlar sonucunda vazgeçilmezim oldu.
Amatördüm hatta bu konu da tam bir cehalet abidesiydim. Toprak nedir, nasıldır, domates tohumdan nasıl yetişir, biber tohumu biberin çekirdeği mi? yoksa başka bir şey mi bunları bile bilmezken bir anda kendime en yakın uğraş olarak bu hobiyi buldum :)))

Hemen gittim litrelerce toprak aldım, 17 çeşit biber tohumu aldım :) 4-5 çeşit domates tohumu, nane, zahter, kekik, marula kadar ne ararsanız aldım.
Artistlik bu ya ben fide alıp yapmam tohumdan yapacağım dedim. (iyiki de öle yapmışım)

İlk tohumların filizlenmesini heyecanla saat başı gidip kontrol edip izledim. Ama şaşırtma işleminden sonra ( şaşırtma gibi işlemleri diğer yazılarımda sırasıyla anlatacağım) mantara kurban ettim. Yorulmadan, azimle deneme yanılma yöntemiyle 1-2 ayda çözdüm işi ve o yıl yazın eve hiç salatalık almadım, 3 defa kendi balkonumun patlıcanıyla yemek yaptım, balkondan dolmalık biberi mi topladım ve sabah kahvaltılarında kendi domatesimi yedim.
Bu işe girmek isteyenler tek uyarım var; bir kere başladınızmı bu işe arkası geliyor ve bir bakıyorsunuz evinizin her yerinde her türlü sebze, çiçek ve meyveyle doluyor.
Benim sadece balkonumda şuan 100 den fazla çeşit de bitki bulunmakta. Balkonda domates mi olur diyerek benimle dalga geçen annemin de saksı saksı domates ve biberi var :)))
Kısacası balkon bahçeciliği, betonlaşan şehir hayatında kendinize nefes alacak bir alan yaratmak için 7 den 70 e herkesin ucundan kıyısından tutarak uğraşması gerektiğine inandığım bir hobi.

Tüm yeşil sevenlere sevgi ve saygı ile.........

1 yorum:

  1. Peki domates ve çilek ile başladım önerileriniz nelerdir

    YanıtlaSil