21 Eylül 2013 Cumartesi

Selluka

Gerçek ismi Selluka olsa da ben ona Cennet Çiçeği diyorum. Çünkü cennetten gelmiş gibi güzel.
Her güzel gibi bu güzelimiz de çok nazlı....
Asıl yetiştirilme yeri dış mekan olsa da saksılarda da çok güzel yetiştirilebiliyor selluka.
Saksılarda yetiştirilebiliyor desem de ben balkonumda ki 2 saksı Sellukanın çiçeklerini göremedim :( 
Nedenini de aslında biliyorum bu sene balkonuma çok vakit ayıramadım. Çok hızlı ve sağlıklı bir şekilde büyüyen sellukam çiçek açmadı. Ama olsun balkonumda 2 saksı selluka olması bile beni mutlu etmeye yetti:) 
Ama biliyorum seneye bana da çiçeklerini gösterecek nazlı kızım.

Selluka tohumdan yetiştirilmesi gerçekten bilgi isteyen bir durum. Eğer daha önce tohumdan bitki çiçek yetiştirmediyseniz sellukayı yetiştirmeniz hatta çimlendirmeniz bile çok zor. Size tavsiyem İzmir taraflarına yolunuz düştüğünde bir selluka fidesi almanız.
Neden İzmir derseniz de sellukanın ana vatanı İzmir.

Burda size sellukayı tanıtmak istediğim. İlerleyen günlerde ise selluka bakımı hakkında ayrıntılı bilgi olan bir yazı paylaşacağım
Şimdi lafı daha fazla uzatmadan sizi selluka ile baş başa bırakıyorum






Selluka açtığı ilk günler mor-beyaz renkler ağırlıklı bir görüntü sergilerken,solmaya yakın sarı, mor, pembe ve beyaz ağırlı renklere dönüşüyor.
Çiçeklerini ağustos - eylül arası gösteren sellukanın her çiçeği 15-20 gün yaşıyor. 
Akşam saatlerinde yaydığı muhteşem kokusu ise bu güzelliğin artı bir avantajı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder